-->

Cara tebuk dinding simen

Cara tebuk dinding simen-menebuk lubang, terdapat juga sesetengah orang yang menggunakan paku untuk simen. Antara kekurangan apabila menggunakan paku simen ialah, pegangan paku adalah rapuh pada dinding apabila berlaku sebarang gegeran, hentakan. Malahan, lebih teruk kesan yang ditinggalkan jika teknik pemakuan yang tidak betul adalah tidak cantik mata memandang.
Kesan menggunakan paku dinding




Cara-cara lengkap seperti berikut.

(Anda boleh klik pada gambar untuk lebih jelas)

1. Pastikan mesin dalam keadaan elok dan juga anda sudah tersedia mata penebuk untuk dinding simen. Terdapat pelbagai jenis penebuk yang berbeza. Samada untuk simen, kayu, besi, marmar dan lain².
Jika anda tidak pasti, boleh sahaja tanya kedai hardware tanya mata untuk tebuk dinding batu (simen). Dan juga pastikan saiz mata penebuk adalah bersesuaian.




2. Ketatkan mata penebuk pada mesin dan pada masa yang sama tandakan pada dinding bahagian yang hendak ditebuk.
Perhatikan pada mesin, terdapat 2 'mode'. Satu untuk pusing sahaja (contoh ketatkan screw), satu untuk membuat tebukan. Pastikan pilih 'mode' yang betul untuk memudahkan kerja anda.




3. Mulakan proses dengan perlahan-lahan, jangan terburu-buru. Tekan sedikit mesin dan buat anggaran kedalaman lubang.
Jika terlebih dalam sedikit tidak mengapa, tetapi kalau kurang dalam, akan mencacatkan untuk proses seterusnya.


Cara tebuk dinding simen

4. Untuk lubang yang telah dihasilkan, pastikan kedalaman adalah bersesuaian dengan wall plug yang ingin digunakan.
Terdapat beberapa jenis wall plug samada berasaskan kayu atau plastik. Sekarang ini kebanyakan orang menggunakan yang jenis plastik untuk beban kerja yang sedarhana ini.




5. Masukkan wall plug pada lubang, dan ketuk dengan perlahan. Tidak semestinya menggunakan tukul, kalau guna barang plastik lagi bagus. Gambar ini hanya sebagai contoh.:). Juga anda boleh cuba untuk masukkan skrew untuk pastikan segalanya ok.


Cara tebuk dinding simen

6. Dan sudah tiba masanya untuk anda memasang apa sahaja yang anda mahukan. Dan sudah pastilah, ialanya lebih teratus dan kemas. Selamat mencuba. :)





Artikel
Link Manfaat
Visit: Wansite
Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar