-->

Ambil iktibar dari cerita doktor yang merawat Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Ambil iktibar dari cerita doktor yang merawat Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat -diceritakan oleh Ustaz Ahmad Dasuki yang merupakan anak sedara kepada Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat di dalam satu kuliah beliau. Diceritakan olehnya bahawa, doktor telah mengesahkan bahawa Tuan Guru telah dijangkiti kuman diparu-parunya yang kemudiannya merebak ke otak.
Jangkitan kuman tersebut amat serius menyebabkan otak TG Nik Aziz membengkak. Ahli keluarga mantan Menteri Besar negeri Kelantan ini telah dimaklumkan oleh doktor untuk bersiap sedia terhadap sebarang kemungkinan sementara proses rawatan dijalankan oleh pihak medik. 

Ambil iktibar dari cerita doktor yang merawat Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Doktor telah mengambil ikhtiar dengan menyuntik vaksin pembunuh kuman tersebut bagi mengelakkan jangkitan terus merebak. Difahamkan ubat yang disuntik tersebut adalah ubat yang terbaik(paling kuat kesannya) yang mana hanya disuntik ketika pesakit dalam keadaan tidak sedar. Oleh itu, Tuan Guru Nik Aziz telah dibius terlebih dahulu sebelum ubat tersebut disuntik oleh doktor.

Perkara ajaib yang berlaku adalah, selepas ubat tersebut disuntik ke dalam badan Tuan Guru dalam keadaan pengsan, pada pukul 4 pagi beliau akan bangun dan solat tahajud. Difakamkan, amalan tersebut tidak pernah ditinggalkan oleh Tuan Guru sejak baligh lagi. 

"Selepas selesai menunaikan solat tahajud, Tuan Guru akan kembali dalam keadaan pengsan." jelas doktor.

Maha Suci Allah! Itulah kasih sayang Allah terhadap hamba yang dirindui-Nya untuk mendengar hamba tersebut berzikir dan berdoa mengingati-Nya. Sungguh menakjubkan kerana walaupun dalam keadaan kritikal dan disuntik bius (untuk pastikan pesakit dalam keadaan pengsan) Tok Guru masih dapat bangun dengan izin Allah untuk menunaikan solat sunat tahajud.

Penulis sendiri tersentap mendengar perkara yang disampaikan oleh Ustaz Ahmad Dasuki ini berdasarkan apa yang diceritakan oleh doktor. Sedangkan kita yang sihat dan diberi kekuatan ini tidak mampu untuk bangun solat tahajud pada setiap malam namun Tuan Guru Nik Aziz langsung tiada halangan untuk menunaikannya walaupun dalam keadaan kritikal.

Subhanallah!
Doakan untuk Tuan Guru Nik Aziz...

Artikel
Terkini
Visit: Wansite
Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar