-->

Apa kebaikan buah lemon jom baca

Apa kebaikkan buah lemon jom baca-

Antara khasiat lemon untuk kesihatan adalah :

1. Baik untuk perut
Dapat melegakan rasa mual dan  membantu dalam proses pencernaan. Bertindak sebagai pencuci atau pembersih bagi kotoran yang ada dalam perut. Apa yang anda perlu lakukan ialah, campuran jus lemon yang diperah dengan air suam dan kemudian minum.

 Apa kebaikkan buah lemon jom baca


2. Cegah nafas berbau
Membantu  mencegah dan menghilangkan nafas yang berbau dan membuatkan mulut  menjadi lebih segar dan wangi. Anda boleh berkumur dengan jus lemon yang diperah atau campurkan dengan air suam dan minum. Selain itu, anda juga boleh mengunyah hirisan lemon selepas waktu makan untuk neutralkan semula bau nafas dan mulut anda.

3. Pembersih darah
Mengambil jus lemon segar dapat mengubati penyakit seperti malaria dan kolera kerana lemon juga bertindak sebagai pembersih darah. Amalkan petua ini sehingga anda menampakkan kesannya.

  • Dewasa dan kanak-kanak (70 kg kebawah) : Perah separuh biji lemon dan campurkan dengan segelas penuh air suam. Minum dua kali sehari.

  • Dewasa (70 kg keatas) : Perah satu biji lemon dan campurkan dengan segelas air penuh air suam dan minum dua kali sehari.
4. Ubat jerawat
Ia bertindak untuk membunuh bakteria yang ada sebelum mengecutkan jerawat tersebut.
Caranya campurkan jus lemon dengan sedikit air suam dan madu asli, kemudian sapukan pada kawasan yang berkenaan. Biarkan selama 30 minit dan bilas dengan bersih. Buat anda yang mempunyai kulit muka yang sensitif dan tidak mahu rasa pedih dan terbakar, anda boleh minum air campuran jus lemon dengan air suam. Minum dua kali sehari setiap hari iaitu pagi dan malam.

 5.Ubat demam
Air perahan lemon boleh meningkatkan jumlah pengeluaran peluh dari dalam badan. Ini merupakan langkah alternatif untuk mengubati demam. Apa yang anda perlu lakukan ialah perah sebiji lemon dan campurkan dengan air suam dan madu dan minum untuk dua kali sehari sehingga demam berkurangan.
Sumber- wanista.com

------------------

BACA JUGA : Cara Paling Cepat nak Kurus...
Berkesan Buang Lemak Degil & Berat Badan Turun cepat
Berkesan Sepantas 7 Hari sesuai untuk wanita & Lelaki
KETAHUI LEBIH LANJUT KLIK >> SINI <<

------------------


Artikel
Terkini
Visit: Wansite
Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar