-->

Isu kenaikkan gaji MB selangor

 Isu kenaikkan gaji MB selangor

Isu kenaikkan gaji MB selangor- SHAH ALAM - Pindaan Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Negeri (Saraan) 2013 melibatkan kenaikan gaji Menteri Besar Selangor, Speaker, Timbalan Speaker, Exco dan Adun akan dibincangkan semula sekiranya ada keperluan.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagaimanapun menegaskan, perkara itu telah dibentangkan dan dipersetujui ahli dewan dan ia akan diteruskan.

“Ya, kenaikan gaji itu akan diteruskan dan saya juga akan bincangkan dengan ahli dewan untuk dengar pandangan mereka, Insya-ALLAH ia diteruskan.

“Perkara ini telah diluluskan dan dibincangkan dalam dewan, jadi kita kena bincang semulalah kalau ada pun, tetapi dewan tidak ada mengemukakan kertas-kertas perbincangan,” katanya ketika ditemui di Lobi Dewan Annex ketika Sidang Dun berhenti rehat, semalam.

Sementara itu, Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Datuk Teng Chang Khim ketika diminta mengulas tindakan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC), Azmin Ali yang mencadangkan kenaikan ditangguh dan dikaji semula beliau berkata, sebarang ketidakpuasan hati atau tentangan perlu dibahaskan dalam dewan sebelum pindaan enakmen itu diluluskan.

“Ketika perkara kenaikan gaji ini dibahaskan dalam dewan, Azmin ada di dalam dewan dan tidak menyuarakan apa-apa pun jika tidak bersetuju.

“Kenapa dia tak bersetuju dengan kenaikan yang telah diumumkan, saya pun tidak tahu dan kalau boleh saya pun nak tanya dia kenapa dalam dewan tak cakap apa-apa, tetapi di luar ada pula,” katanya.

Beliau berkata, permintaan kenaikan gaji ahli dewan negeri telah disuarakan sejak beberapa bulan lalu dan bukannya berlaku secara mendadak.

“Ia bukan drastik. Saya pasti hal ini tetapi mungkin sesetengah orang menganggap begitu tetapi kesemua Adun tahu mengenai hal ini,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut bersetuju dengan cadangan Adun Sekinchan, Eng Suee Lim ketika perbahasan dewan mengenai hal ini yang mencadangkan bahawa sesiapa yang tidak bersetuju kenaikan boleh menyediakan borang supaya lebihan didermakan kepada badan kebajikan.

Sementara itu, Azmin ketika temui enggan mengulas lanjut mengenai hal itu, namun menegaskan hubungannya dengan Abdul Khalid baik.

“Saya tidak mahu komen. Hubungan saya dengan Menteri Besar terlalu baik,” katanya.


Artikel
Link Manfaat
Visit: Wansite
Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar