-->

Cara nak putihkan gigi




 

Semua orang mahukan gigi yang putih dan berkilau...dengan ini menaikkan lagi penampilan kita semasa bertemu dengan orang lain.Dikesempatan ini admin nak kongsi tips cara-cara supaya gigi kita akan berkilau putih.
Ini caranya :

1. Garam dan Lemon
Menggunakan cara semula jadi seperti lemon dan garam untuk membersihkan gigi. Ini adalah cara yang sangat berkesan dan mudah diperolehi. Taburkan sedikit garam di atas sepotong lemon dan gosok gigi anda dengannya. Cuci mulut dengan air yang banyak. Anda juga boleh menggunakan karbon peroksida, yang biasanya ditemui dalam ubat gigi, untuk membersihkan gigi.

2. Soda penaik
Ini adalah tip yang amat mudah yang boleh diikuti di rumah. Ambil sedikit baking soda dalam bekas dan tambah air suling untuk cukup untuk mewujudkan pes.

3. Strawberi
Strawberi yang telah dihancurkan boleh membersihkan gigi kerana ia mengandungi enzim yang dipanggil asid malic terdapat dalam sesetengah ubat gigi untuk pemutihan. Anda juga boleh mengurangkan strawberi dan sapukan pada gigi anda dan bilas dengan air selepas 2 minit.  Strawberi mempunyai serat dalam buah-buahan yang membuang bakteria dari mulut dan bertindak sebagai pembersih semula jadi.

4. Arang
Abu kayu mengandungi kalium hidroksida yang bertindak sebagai agen pembersihan. Jadi, ia boleh membantu apabila anda ingin mempunyai gigi yang putih dan berkilau. Tetapi, anda juga perlu ingat bahawa kayu abu boleh merosakkan gigi jika digunakan untuk tempoh yang lama.

5. Produk pemutihan gigi
Gel ubat gigi dan seumpamanya adalah produk pemutihan gigi yang boleh digunakan secara kerap di rumah. Dengan harga yang berpatutan ia mampu memberikan hasil yang lebih baik. Walau bagaimanapun, anda perlu melakukan sedikit kajian produk sebelum membeli produk-produk ini.
Semoga perkongsian ini manfaat untuk anda
dari wansite

selamat mencuba !

NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar