-->

Teknik mendapatkan banyak Retweet


tips tweet,tweet,twitter,twitter.com,tips ngetweet 



Blogger pasti tahu tentang Twitter, salah satu media sosial yang terpopular di dunia. Saat ini hampir 500 juta orang memiliki akaun Twitter. Mendapatkan banyak trafik dari Twitter untuk blog pasti menjadi dambaan setiap blogger. Namun, tahukah anda salah satu cara untuk mendapatkan banyak kunjungan ke blog anda adalah dengan Retweet.
Tahukah anda cara mendapatkan banyak retweet dari followers? Mungkin di blog lain anda sudah membaca tentang Retweet.
Kali ini saya akan memberikan tips bagaimana untuk mendapatkan banyak retweet.Dibawah ini saya kongsikan :

Hindari kata-kata yang jarang di-Retweet orang

Di dunia ini ada beberapa kata-kata yang orang malas me-Retweetnya. Berikut beberapa diantaranya:
  1. haha
  2. lol
  3. but
  4. bed
  5. well
  6. home
  7. sleep
  8. hey
  9. tired
  10. bored
  11. some
  12. back
  13. dll
Dan inilah kata-kata yang paling sering di-Retweet
  • kamu
  • twitter
  • please
  • retweet
  • blog
  • sosial
  • free
  • 10
  • how to
  • social media
  • check out
  • please retweet
Jika anda ingin mendapatkan banyak retweet, hindarilah kata-kata yang jarang diretweet. Sering-seringlah dengan kata-kata yang sering di-retweet orang.

Time your tweet

 Tahukah anda kalau tweet yang ditulis pada hari Rabu paling banyak dilihat orang? 
Jadi bila anda ingin mendapatkan banyak retweet, cubalah untuk tweet pada jam 5 pagi hari Rabu tiap minggu.

Tweet Quote

Bila anda mem-follow akaun twitter blog , anda akan menemukan tweet quote dari orang-orang yang terkenal.Contoh Quote dari Steve Jobs, Bill Gates, Richard Branson, hingga tokoh politik atau bahkan dari pemikiran saya sendiri. Kenapa harus tweet quote untuk mendapatkan banyak retweet?
Kerana orang menyukai motivasi, selain itu tweet quote juga mampu menambah followers anda karena anda dianggap mampu memotivasi mereka.
Tambahkan links dalam tweet anda
tweet links
Tweet yang mengandung link didalamnya di-retweet lebih banyak orang. Lihat gambar di atas untuk lihat perbezaannya.

Tweet berbayar

Anda pasti seringkan ketika timeline, tahu-tahu ada tweet dari perusahaan atau orang yang tidak dikenali yang tidak anda follow di timeline anda.Itulah tweet yang berbayar.Tweet berbayar itulah yang membuat Twitter jadi perusahaan kaya.

Bangun relationship

Jaringan tidak harus berlangsung secara offline. Setiap minggu anda perlu mencuba untuk mengenal setidaknya 5 pengguna Twitter yang memiliki lebih dari 20.000 pengikut. Anda perlu melakukannya dengan menghantar pesanan langsung kepada mereka, berkomunikasi dengan mereka melalui email, tweeting pada mereka, dan retweet beberapa tweet mereka.
Setelah hubungan anda dengan para pengguna tumbuh dari waktu ke waktu, sekali-sekali anda akan meminta mereka untuk retweet beberapa tweet anda. Dan karena mereka memiliki ribuan followers, tweet anda akan di retweeted beberapa kali.
Semoga perkongsian ini manfaat.
Selamat mencuba!


By-wansite




NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar