-->

Hargai isteri anda sebelum dia tak ada selamanya

Hargai isteri anda sebelum dia tak ada selamanya

Hargai isteri anda sebelum dia tak ada selamanya -jom baca cerita ini.

Saat Berkenalan
Saya igt lagi masa mula mula kita kenal dulu . Saya baru habiskan master , tgh usung sijil ke hulu ke hilir mintak kerja. Dan masa tu saya tgh frust dgn ex saya..  awak ada bantu saya dari saya belajar sampai saya habiskan master saya.

Saya perasan awak tk pernah merungut walau saya susah. Tak pernah tarik muka even saya bawak awk pergi makan warung warung dan kdg kdg awk yg tlg bayarkan itu ini .

Alam Perkahwinan
Selama kita kahwin 3 tahun, sekalipun saya tak pernah layan awak sebagai isteri . Saya igt lagi, betapa sbrnya awak sebelum kita kwin dlu berapa banyak kali saya lukakan hati awk . Kantoi ada perempuan lain sana sini. Tapi awak still sabar.


Suami Ego Insaf Pada Hari Isteri Pergi Untuk Selamanya
Sejujurnya dlu masa kita kwin, saya kwin dgn awak sbb saya rsa kesian. Saya rsa awk mmg perempuan yg bersungguh sungguh dgn saya. Saya terluka stiap kali igt semula tntng kita. Cincin tunang dan kwin kita awk sendiri beli. Saya teringat betapa eksitednya awak kita nk kwin . Awk sibuk pilih baju, pilih hantaran yg awk suka . Tpi saya sepatah tak tunjuk minat. Saya thu awak terasa hati tpi entah mgkin sbb saya ego. Saya biarkan . Saya igt lagi 2 hari sblum kita kwin awak tanya btul ke awak pilihan saya . Saya cuma mampu seen je ws awk sbb saya tkde jawapan untuk soalan tu. Even saya acuh tak acuh, saya tk bersungguh dan tak stabil awk ttp nk berkahwin dgn saya.

3 tahun kita kawin kita msih belum ada anak.
Saya nampak kadang kadang bila awk scroll ig, scroll fb kawan kawan awk yg bhgia dgn life diorang suami dan anak diorang . Awak jdi sedih . Sedih bkn sbb awk takde anak. Tapi sedih sbb saya gagal kan? Gagal jadi suami yg baik untuk awak. Saya thu awk kecewa sbb saya selalu abaikan awk, saya tk pernah tunjuk minat untuk ada anak, saya tk pernah cuba fhm awk. Maafkan saya sebab saya tipu perasaan saya sndiri masa kita kwin dlu . Saya tk cintakan awk tpi saya tk mampu undur diri .


Walaupun 3 tahun dh berlalu tapi hati saya masih belum terbuka untuk terima awk sepenuhnya . Dan saya diuji bila ex saya muncul semula dlm life saya . Lagi sekali saya abaikan . Dan tak lama lepas tu mungkin tuhan nak tunjuk pada awk betapa tak gunanya saya sbgai suami. Awk terbaca smua ws saya dgn dia. Ya saya tahu awk terluka . Dan banyak banyak hari yg saya lukakan awk . Haritu awak paling terluka . Awk tunjuk ws tu dkt saya. Air mata awk mengalir, masa tu saya btul btul tk thu nk buat apa. Saya dgr awk tersedu sedu menahan tangis dalam bilik kita. Egonya saya . Saya tk cuba pujuk awk lgsung.

Isteri Mengandung Setelah 3 Tahun
Saya hilangkan diri berhari hari dgn alasan outstation . Dan saya terima sms dari awk . Awk nak saya balik . Awk janji awk akan lupa apa awk baca dan awk janji yg awk akan buat takkn pernah terjadi hal ni . Sms kedua masuk , ringkas “saya dh prgnnt, abg baliklah. Saya masak makanan fav abg”

Saya balik dan cuba untuk sayangkan awk memandangkan awk pun dh mengandung. Lagi sekali saya lukakan awk. Saya tk pernah teman awk bila awk jmpa doktor, saya tk pernah bangun bila awk muntah muntah, saya pura pura tidur bila awk cramp dan saya tk pernah tanya awk mengidam atau sakit apa apa.

Entah mungkin awk tahu siapa saya dan kenal siapa saya. Awk diamkan. Tk pernah awk merungut sepanjang 9 bulan awk mengandung. Awk ttp bangun pagi masakkn saya, siapkan pakaian dan jaga makan minum saya. Saya pernah tinggikan suara pada awk sbb awk demam dan mungkin betul awk tak larat masa tu. Saya marah dan mntk awk jgn mengada ngada. Sdgkn tu kali pertama awk mgdung awk mengadu sakit dan mntk saya bawakkn awk pergi hospital. Sedangkan selama ni kalau awk demam sakit atau apa awk berselubung tahan sakit smpai tertidur . Hari baru saya sedar betapa kejamnya saya.

Saya Suami Ego
Disebabkan saya ego saya tk pernah cuba cari peluang untuk adakan masa dgn awak. Alasannya sbb saya sibuk. Bila awk sms atau ws cerita itu ini . Saya seen. Last status awk update di wc “Jgn benci sesuatu perkara, kelak perkara yg kau benci akan jdi perkara paling kau rindu”


Awak Pergi Selamanya
Saya tk sangka tu moment terakhir awk. Awk hembuskan nafas terkahir pada hari ahad 3 MEI 2015 . Saya tk thu kesakitan apa yg awk tnggung masa nak lahirkan anak kita. Maafkan saya even masa awk lahirkan anak kita saya ttp takde disisi awak . Saya terfikir kesakitan dan ketakutan apa yg awk lalui masa tu sendirian . Sdgkn org lain ada suami di sisi. Maafkan saya sbb saya tk pernah tunjuk kasih sayang pada awk dan anak kita . Saya tk pernah ambil tahu psl awk dan anak kita .


Saya Jatuh Cinta Lepas Awak Pergi Selamanya
Hari awk tinggalkan saya, saya mula sedar yg saya jatuh cinta pada awk dan saya mula sayangkan anak kita . Saya cuma sempat bisikkn pada awk terima kasih sbb lahirkan anak kita . Tapi saya nampak awk dh tak bergerak, dah tkde lagi wife yg senyum , pegang dan cium tgn saya . Tuhan je tahu betapa saya menyesal masa tu . Saya kucup dahi awak lama lama dan masa tu saya mula berharap agar saya dpt cium lagi awk mcm mana saya cium awk hritu . Dan skrng saya fhm rsa bila kita mencintai org yg tkkn ada utk kita.


Nota Untuk Pembaca
Jadilah suami isteri yang saling membantu, memahami, menyayangi dan paling penting bagi orang islam jaga solat. InsyaAllah segala urusan dapat dipermudahkan. Kongsi jika bermanfaat.

------------------

BACA JUGA : Cara Paling Cepat nak Kurus...
Berkesan Buang Lemak Degil & Berat Badan Turun cepat
Berkesan Sepantas 7 Hari sesuai untuk wanita & Lelaki
KETAHUI LEBIH LANJUT KLIK >> SINI <<

------------------


Visit: Wansite
Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar