-->

SARAH SECHAN enggan mengulas tentang hubungan cintanya bersama Neil Furuno

SARAH SECHAN memiliki sebuah program bual bicara yang menggunakan namanya sebagai judul.


SIFAT peramah ibu kepada seorang anak lelaki ini sering membuatkan umum menyenangi dirinya.
Bijak berkata-kata dan berjenaka, ditambah pula dengan perwatakannya yang menarik, Sarah Sechan, 39, sering diburu peminat dan wartawan yang ingin mengetahui rutin sehariannya di luar lingkungan kerjayanya sebagai selebriti.
Walaupun begitu, Sarah sangat berhati-hati apabila bercakap mengenai kehidupannya yang kini disifatkan begitu bahagia bersama anak lelakinya, Rajata serta kekasih hati, Neil Furuno, seorang doktor hiropraktik yang juga bekas kekasih penyanyi Agnes Monica.
Sarah mula mendapat perhatian ramai selepas dia menjadi pengacara majlis Anugerah Planet Muzik (APM) pada tahun 2008.
Sejak itu, namanya terus melonjak naik sehingga dia digelar pengacara termahal di Indonesia.
Berkesempatan menemui figura jelita ini pada sidang akhbar Konsert Enjoy Jakarta di Hotel JW Marriot, Kuala Lumpur, baru-baru ini, Kosmo! bertanyakan cerita peribadi serta kerjayanya sekarang. Ini memandangkan dia sudah agak lama tidak muncul di dada akhbar.
Ikuti temu bual Kosmo! bersama pelakon dan pengacara kelahiran Bandung, Indonesia itu.

SARAH enggan mengulas secara terperinci tentang hubungan cintanya bersama Neil Furuno.


Kosmo!: Sudah lama cerita anda tidak dipaparkan dalam akhbar. Bagaimana kehidupan anda sekarang?
SARAH: Syukur, saya masih ada dan bernyawa. Bukan tidak keluar dalam media, tetapi saya ini pemalu orangnya (ketawa). Saya sebenarnya ada program temu bual sendiri yang menggunakan nama saya, Sarah Sechan. Ia disiarkan menerusi saluran Net bermula dari hari Isnin hingga Sabtu pada pukul 7 malam.
Program tersebut membincangkan banyak perkara. Ia tidaklah terlalu serius. Saya ada menyelitkan elemen kelakar dan menyeronokkan untuk menghiburkan tetamu dan penonton.
Kepada rakyat Malaysia, anda boleh memuat naik aplikasi Net untuk menonton program itu secara streaming.
Kata-kata anda jelas menunjukkan yang anda gembira menjadi pengacara rancangan tersebut. Bagaimana pula dengan kehidupan peribadi bersama kekasih? Masih bersama dengan si dia?
Lelaki mana (yang dimaksudkan) ini? Apa yang boleh saya katakan, ya, saya masih bersamanya. Kami okey sahaja dan berkawan seperti biasa. Saya ini cantik orangnya, ramai betul pacar (lelaki) yang ingin mendekati (ketawa).
SARAH bersama anak lelakinya, Rajata.


Menyentuh mengenai kerjaya, jika dulu anda dikenali menerusi APM, tetapi kenapa sekarang anda tidak lagi menjadi pengacara acara anugerah berkenaan?
Saya amat rindu dengan APM, tetapi memandangkan jadual kerja saya yang padat dan kadangkala bertindih, saya tidak dapat menerima tawaran tersebut.
Saya rindukan kru produksi APM yang amat menyenangkan. Kami semua satu kepala - gila-gila. Jadi, terbabit dengan APM merupakan sesesuatu yang sangat menggembirakan.
Terbaharu, anda diberi tanggungjawab untuk menjadi pengacara bagi Konsert Enjoy Jakarta untuk mempromosikan Indonesia di Malaysia. Boleh ceritakan mengenai konsert tersebut?
Konsert itu diadakan khusus untuk peminat muzik Indonesia di Malaysia. Ia merupakan satu platform bagi mengetengahkan tradisi dan budaya Indonesia yang pasti memikat hati pemuzik Malaysia.
Malaysia dipilih kerana negara ini mempunyai potensi pelancongan yang bagus. Penduduknya juga sering datang ke Indonesia untuk membeli-belah. Jadi amat sesuai konsert itu diadakan di sini.
http://www.kosmo.com.my
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar