-->

Jalan Paling Berbahaya di Dunia

Mari kita lihat bagaimana jalan-jalan paling berbahaya di dunia.

 
1. Stelvio Pass Jalan Trollstigen (Itali)
 
 

Jalan berturap tertinggi kedua di Alps di sepanjang jalan selepas jalan pergeseran de l'Kol (2.770 m). Stelvio Pass Road menghubungkan Valtellina dengan lembah Adige atas dan Merano. Terletak di pergunungan Alpen ke Itali influen, dekat Bormio dan Sulden, 75 km dari Bolzano, berhampiran sempadan Switzerland.Walaupun kurang berbahaya daripada jalan lain di bawah ini, hati kita akan tetap berdegup cepat ketika kita melintasi jalan ini. Dengan 48 buah selekoh tajam, jalan ini disebut sebagai salah satu jalan terbaik berliku dan terpanjang.


 
2. The A682 Road (Inggeris)


A682 laluan antara 13 titik persimpangan dari M65 dan Long Preston adalah jalan terburuk di Inggeris. Dilaporkan bahawa telah terjadi sekitar 100 kemalangan di laluan ini selama 10 tahun. Jalur sepanjang 14 batu ke utara Yorkshire telah mengakibatkan 22 kemalangan maut selama 3 tahun terakhir. Jalan ini adalah jalan kegemaran bagi penunggang motosikal, terutama untuk naik pada hari Minggu .
 
 3. Trollstigen (Norway)
 

Trollstigen makna Troll tangga (Troll adalah legenda Yunani Raksasa) adalah jalan melintasi pergunungan di Rauma, Norway, sebahagian daripada National Road menghubungkan Andalsnes di Rauma dan Valldal di Norddal. Daerah ini sering dikunjungi oleh pelancong kerana ini terdiri dari garis-garis jalan pendek berliku-liku tajam. Walaupun beberapa tahun terakhir telah melebar, kenderaan melebihi 12.4 kaki lebar dilarang untuk menyeberang jalan. Di atas jalan ini ada ruang letak kereta yang luas. Dari kawasan letak kereta kita boleh berjalan selama 10 minit ke balkoni untuk menikmati pemandangan dan juga Stigfossen air terjun yang 320 meter.

 
4. Patiopoulo - Perdikaki Road (Yunani)


Jalan ini adalah jalan pendek yang sangat sibuk, yang berlangsung antara Patiopoulo untuk Perdikaki, Greece. Jalan ini dalam pembaikan dan juga berbahaya kerana banyak bahagian yang rosak dan berbukit, tanpa pencahayaan yang cukup atau kemudahan keselamatan yang mencukupi. Kenderaan di bukit sering tidak melihat kenderaan lain ke arahnya dari arah lain. Lebih buruk lagi kerana laluan ini sering digunakan oleh pejalan kaki, haiwan, lori, bus dan kereta.sumber
 


5. James Dalton Highway (Alaska)

Jalan raya James Dalton mempunyai panjang 414 batu dan terbuat dari batu kerikil. Jalan menuju utara dari Livengood (keluar dari Highway Elliott), melalui ladang ais Artik ke titik paling utara Alaska.Jalan ini digunakan untuk membekalkan Prudhoe Bay perlombongan minyak, sehingga di sini anda akan sering melihat traktor besar dan treler. Setiap kali melewati akan menyebabkan batu terbang. Hampir semua syarikat kereta rental tidak dibenarkan kereta mereka lewat di jalan ini. Kombinasi dari batu kerikil licin (baik kerana ais atau lumpur), batu dan debu menyebabkan pandangan dekat dari tingkap kereta anda boleh mengancam keselamatan Anda.Jangan melewati jalan ini, kecuali jenis kereta anda 4wd dan dilengkapi dengan radio CB, bahan bakar tambahan , ban cadangan, makanan dan pelbagai peralatan lain untuk bertahan hidup.

 
6. Sichuan-Tibet Highway (China)


Jalan raya Sichuan-Tibet mempunyai cerun tinggi, di daerah antara Chengdu dan Tibet. Tanah runtuh dan salji runtuh sering berlaku di wilayah ini, yang membuat jalan ini menjadi sangat berbahaya.

 
7. Siberian Road to Yakutsk (Rusia)




Jalan raya yang menghubungkan Moscow dengan Yakutsk terkenal kerana tempat ini paling sejuk di dunia di luar benua Antartika. Oleh kerana itu jalan ini tidak dapat berturap. Hasilnya boleh diramal. Ketika musim panas tiba, hujan akan menyebabkan jalan rosak teruk.
 
 
8. Ruta 5: Arica ke Iquique Road (Chile)


Jalan dari Arica ke Iquique ini sangat berbahaya. Ketika melaju cepat, angin dari pukulan sampingan yang sangat cepat dapat mendorong kereta terjun ke lembah yang dalam. Terutama ketika tiupan dari kereta lain lagi, maka tenaga angin akan semakin dilipatgandakan. Kerana lokasinya di padang pasir, sering muncul halusinasi yang boleh menipu pandangan penunggang. Oleh kerana Jika ingin bertahan hidup di jalanan ini, harus lebih kepekatan dalam memandu.

9. Guoliang Tunnel Road (China)


Jalan di gunung Taihang ini dibina oleh penduduk setempat. Selama lima tahun, terowong dengan panjang 1.2 km, 5 meter dengan lebar 4 meter. Beberapa orang tewas dalam kemalangan selama pembinaan jalan ini. Terowong itu akhirnya dibuka pada tarikh 1 Mei 1977.terletak di wilayah Hunan, China
 
 
10. Jalan Kematian (Bolivia)


 
 
Utara dari Jalan Yungas disebut sebagai Jalan Kematian. Terletak di km 61-69 dari bandar La Paz ke Coroico (ibukota Bolivia, daerah Amazon) di wilayah Yungas, Bolivia. Pada tahun 1995, disebut Jalan Kematian. Sebuah dianggarkan 200-300 orang per tahun meninggal di persimpangan jalan.Pada akhir 2006, selepas pembangunan selama 20 tahun, dengan jalan lewat lintas dari La Paz untuk Coroico akhirnya boleh digunakan. Jalan Kematian tidak lagi padat seperti sebelumnya.berakibat pada menurunnya kadar kemalangan.
sumber
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar