-->

Potong kaki sendiri akibat tidak mampu bayar bil hospital


Seorang lelaki memotong kaki sendiri hanya menggunakan gergaji besi dan pisau kecil dan penggaru belakang dibalut dengan tuala kerana dia tidak mampu membayar bil hospital.

Menurut Shanghaiist.com , Zheng Yanliang , 47, dari Boading bandar , China, mula mengalami serangan sakit di bahagian perut beliau kemudian ke kedua-dua kakinya. Beliau telah disahkan menghidap trombosis arteri besar dalam kedua-dua kaki.
Akibat kesakitan teruk, dia membuat keputusan untuk mengambil langkah ngeri memisahkan anggota yang dijangkiti sendiri untuk mengelakkan bil hospital yang mahal.

Doktor memberitahu Encik Yanliang , yang dikenali di bandar itu sebagai ' lelaki yang sukar ' , penyakit ini amat jarang, dan dia tidak mungkin hidup lebih daripada satu bulan.

Selama tiga bulan , Encik Yanliang diseksa oleh sakit ke tahap kesedaran kabur, menjerit begitu kuat sehingga jiran-jiran beliau tidak dapat tidur.

Katanya. 'Ia adalah sangat menyakitkan dan mereka memberi saya ubat tetapi ia tidak membantu. '
Beliau pergi ke beberapa kali ke hospital di Beijing dan Hebei tetapi setiap kali dia hanya pulang ke rumah dengan ubat.

Beliau berkata: " Kadang-kadang sakit yang begitu kuat yang tidak tertahan, maka selepas tiga bulan apabila ia benar-benar buruk , mereka memberitahu saya bahawa jangkitan telah merebak dalam, bahawa saya mempunyai gangren, dan saya mungkin kehilangan anggota .

Tetapi saya tidak mampu. Mereka hanya memberikan saya ubat. Mereka menghantar saya pulang untuk mati. '
Satu malam, selepas isterinya telah tidur, Mr Yanliang, dengan menggunakan pisau buah, gegaji besi dan membalut tuala pada kayu pengaru dan mula memotong kaki sendiri.



Kira-kira 20 minit kemudian isterinya yang terjaga dari tidur terkejut melihat kaki kanan suaminya sudah dipotong 15 sentimeter dari paha. Gergaji logam yang digunakan juga patah dua.

Bagaimanapun Zheng bernasib baik kerana tidak terdapat banyak darah ketika dia memotong kakinya itu ekoran penyakit trombosis dihidapi. Walaupun dia tidak lagi mengalami kesakitan di sebelah kaki yang sudah dipotong berkenaan, tetapi sakit di kaki kirinya pula kian buruk.

Zheng kini meminta bantuan masyarakat sekeliling untuk mengumpul dana bagi membolehkan dia mendapatkan kaki palsu agar dia dapat meneruskan kehidupan dan menyara keluarganya.



 
 
 
 





 Sumber
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar