-->

Ketahui perkara yang boleh belajar dalam drama Korea

 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea

Artikel untuk 7 budaya lucu di Korea telah mendapat sambutan yang paling hangat. Jadi, post kali ini adalah mengenai perkataan “Saranghae”.. (di Korea ia adalah bermaksud “I love you”)!! Drama Korea telah menjadi fenomena dan dadah yang paling popular telah melanda seluruh dunia serta menjadi kegemaran di negara-negara Asia…
Seperti yang dinyatakan, saya juga turut mengalami ketagihan menonton drama Korea!! icon smile 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea Selain itu, anda juga boleh belajar banyak perkara mengenai sesebuah negara dengan menonton filem-filem dan rancangan mereka..
10 Perkara yang boleh belajar tentang Korea daripada menonton drama Korea…
Jika anda seorang gadis Korea…
1) Anda sentiasa jatuh cinta dan tersangkut dengan orang kaya dan sombong, yang melayan anda seperti orang gaji atau orang suruhan.. icon smile 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea
2) Anda sering lapar dan mengisi makanan dalam mulut anda, semasa sedang bercakap..
3) Anda mampu memakai skirt mini dan kasut tumit tinggi dalam cuaca yang amat sejuk..
4)Anda akan menjadi seorang Cinderella yang menghambakan diri kepada mentua anda..

Jika anda seorang lelaki Korea..
5) Jika anda kacak dan baik, anda akan hampir tidak pernah.. mendapatkan gadis pilihan..
(*melainkan anda… Lihat kembali pada nombor 1)
6) Anda adalah seorang tukang masak yang baik dan suka memakai baju kerja apron yang comel ketika melakukannya..
7) Anda suka memakai pakaian berwarna merah jambu atau kelengkapan pakaian dari lelaki barat..
(walaupun sebenarnya anda tidak mahu memakainya.. icon wink 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea )

Keajaiban Korea..
8) Anda seorang yang penuh emosi dan suka bertempik dan menjerit..
9) Anda menyukai kisah romantik tiga segi, kisah miskin menjadi kaya dan tragedi-tragedi Shakespeare, di mana orang ramai menunjukkan cinta melalui pengorbanan diri yang sangat besar.. (Saya langsung tidak boleh mengidamkan seperti ini.. icon lol 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea )

10) Anda mempunyai daya tarikan dengan kehilangan penglihatan… Seorang kekasih yang menjadi buta dengan membunuh diri supaya kekasih kesayangan mereka boleh mendapatkan mata…
11) Anda tidak tahu bagaimana untuk bercium..
12) Anda suka minum alkohol..

Top 4 Drama Korea Kegemaran di Seluruh Dunia.. 
1. Full House
 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea
Seorang gadis lurus yang hanya memiliki sebuah rumah bapanya yang ditinggalkan kepada dia. Selain itu dia juga terpaksa mengambil bahagian dalam satu nikah kontrak dengan seorang aktor terkenal yang nakal.. Dalam masa yang sama, dia mendapati rumahnya telah dijual kepadanya..

2. Princess Hours or Gung
 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea
Seorang gadis biasa dan pelik diletakkan dalam perkahwinan yang diaturkan dengan seorang putera yang kolot, lucu dan comel.. Cerita ini adalah sedikit mengingatkan kita mengenai konsep “miskin menjadi kaya” daripada movie Hollywood Princess Diaries..

3. Spring Waltz
 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea

Diarahkan oleh Yoon Suk-ho (Eric Rhomer daripada Korea), yang tajuk ceritanya membabitkan sebuah musim bunga..
Adakah takdir akan membawa anda kembali ke satu yang telah anda hilang selama ini?? Rakan-rakan zaman kanak-kanak telah terpisah apabila satu situasi yang mengancam hidup telah berlaku.. Beberapa tahun kemudian, mereka bertembung sekali lagi ketika masing-masing membawa identiti yang penuh berbeza..

4. A Prince’s First Love
 10 Perkara Yang Saya Belajar Mengenai Drama Korea

Tarikan yang berbeza, apabila seorang pewaris hotel yang sombong berjumpa dengan seorang pelayan wanita yang papa kedana di tempat peranginan.. Dalam masa yang sama pelayan wanita papa itu telah mengubah sepenuhnya hidup pewaris hotel yang sombong itu..

Semoga perkongsian artikel ini beri maklumat pada anda...
Anda dibenarkan ambil apa sahaja kandungan dalam blog ini.Happy blogging.
kongsi maklumat




Kredit
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar