-->

Cara pulihkan CD / DVD daripada calar

Perkembangan teknologi terus maju , dari teknologi ke rumah teknologi hiburan. Penciptaan CD / DVD adalah satu bentuk pembangunan teknologi, ia adalah dalam CD / DVD digunakan dengan lebih meluas untuk penyimpanan data keperlua hiburan dalam bentuk filem, tetapi bukan itu sahaja, master program data dan fail-fail kami boleh disimpan ke dalam CD / DVD.

 

Walau bagaimanapun, banyak halangan-halangan yang akan kita hadapi dalam penggunaan CD / DVD, seperti kerosakan kepada permukaan CD / DVD dalam bentuk calar. Calar pada permukaan CD / DVD boleh menyebabkan data kami yang berada di dalam CD / DVD tidak boleh kita membaca dan biasanya adalah penggunaan akhir CD / DVD, bersama-sama dengan kehilangan data kami di dalamnya.
Tetapi tunggu, walaupun teknologi terus berkembang penggunaan bahan-bahan semula jadi adalah masih amat berguna, terutamanya membaiki kerosakan kepada teknologi yang sedia ada yang calar pada CD / DVD yang akan digunakan lagi. Bahan-bahan semulajadi yang dinamakan BANANA ! .
Pisang biasanya makanan yang kandungan tertinggi vitamin C dari buah-buahan yang kini kita boleh gunakan untuk pulihkan calar pada permukaan CD / DVD, caranya kita gosok pisang sehingga sama rata kepermukaannya dan kemudian kita sapu pada
CD / DVD kemudian sapu dengan kain pembersihan atau khas untuk CD / DVD. Dan selepas permukaan bersih CD / DVD , kini filem, program atau data peribadi anda okey. Semoga tips ini boleh menjadi berguna dan membantu anda.

selamat mencuba !

Semoga perkongsian artikel ini beri maklumat pada anda...
Anda dibenarkan ambil apa sahaja kandungan dalam blog ini.Happy blogging.
sumber-fb



NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar