-->

Cara maintain trafik blog anda

 
Adakah anda berfikir,blog anda memang banyak pelawat.Namun adakah trafik ini dapat dikekalkan ?
maklumlah pesaing blog memang banyak :)
Salah satu teknik yang hebat yang saya nak kongsikan agar anda dapat info  ialah "cara maintain traffic" pada blog anda. Caranya senang sahaja dan memerlukan sedikit teknik pengurusan. Blog anda mungkin mempunyai lebih dari seratus atau seribu post yang telah anda publish. Semakin banyak post, semakin perlunya teknik mengurusnya.
Cara mengekalkan traffic blog anda ialah dengan menggunakan teknik "directing/referral". Jika anda belum jelas, saya akan cuba terangkan lagi di sini. Pertama, anda perlu ketahui apa post yang ada di blog anda. Perlu tahu juga apa tajuk dan "content" nya. Jika tidak, anda boleh buat "housekeeping".

Contohnya anda telah publish post dengan tajuk "cara jahit baju" pada minggu lepas. Dalam post tersebut, anda menyatakan semua criteria yang perlu diambilkira sebelum menjahit baju.

Pada minggu ini pula, anda ingin publish post yang bertajuk "cara pilih kain untuk jahit baju". Dalam post tersebut, mesti ada kaitan dengan post minggu lepas. Lihat pada perkataan yang anda boleh "insert URL" dan masukkan URL post anda yang minggu lepas. Harapannya pengunjung tidak perlu ke blog lain untuk melihat post berkaitan itu.

Teknik ini juga lebih kurang sama dengan related post. Tapi ada juga pengunjunng yang tidak suka melihat related post. Atau mungkin tidak sempat atau juga tidak ketemui.Saya harap anda faham apa yang saya ingin kongsikan. 
 
Diharap ia bermanfaat yer ...
 
Dari : wansite
 
 
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar