-->

wanita diseksa suami

 
  
Kecemburuan dalam sebuah hubungan seringkali dikaitkan dengan rasa sayang. Namun, ternyata tidak begitu yang dirasakan oleh Carmen Blandin Tarleton yang dengan bangga mempamerkan wajah barunya.Wanita berusia 44 tahun ini terpaksa mendapatkan 'wajah baru' akibat perlakuan suaminya. Dikutip dari Asia One, Sabtu (4/5/2013) Carmen menerima pemindahan wajah pada bulan Februari tahun ini.Pada tahun 2007, Carmen diserang dengan kejam oleh suaminya, Herbert Rodgers yang menuangkan cecair industri alkali ke wajahnya. Kerana percaya bahawa Carmen sedang bercinta lelaki lain, Rodgers marah dan pergi ke rumah mereka mencari lelaki tersebut.




Namun, suaminya hanya mendapatkan Carmen saat itu dan akhirnya mengarahkan marahnya pada Carmen. Saat itu suaminya sempat memukul dia dengan tongkat dan kemudian menuangkan larutan alkali dari botol ke wajahnya.




Ibu dua anak ini harus menjalaninya setelah dibakar dengan alkali oleh bekas suaminya (sekarang). Carmen mengatakan pemindahan ini langsung melegakan rasa sakit yang dideritanya di kawasan leher.
"Itu adalah keinginan terbesar saya untuk merawat semua rasa sakit di leher saya. Saya tahu wajah saya akan mengalami penyembuhan berbulan-bulan  dan pada tahun pertama, jadi saya tidak cemas atau cemas itu tidak akan berlaku. Saya percaya ia akan berlaku pada wajah saya , "katanya dalam satu persidangan media.




"Jadi, itulah (pemindahan) yang dihantar syurga. Sekarang saya jauh lebih selesa dengan ini berbanding 6 tahun terakhir ini," tambahnya. Sebuah pasukan doktor dan pakar bedah bekerja selama kira-kira 17 jam untuk menyelesaikan pembedahan pada wajah Carmen.Ketua ahli bedah pemindahan berkata kes Carmen adalah kes istimewa kerana sistem kekebalan tubuhnya sebenarnya sudah menolak rangkaian penderma pada masa pemindahan. "Bersama dengan rakan-rakan kami dalam rawatan pemindahan, kami mampu bekerja berdasarkan rencana untuk mendapatkan Carmen, dimana sekarang dia secara ajaib hampir sudah tidak menunjukkan tanda-tanda penolakan," kata pakar bedah pemindahan Dr Bohdan Pomahac.Doktor mengatakan Carmen akhirnya akan mendapatkan kawalan ke atas otot wajahnya dan sensasi secara beransur-ansur dimana wajahnya akan kembali. Kejayaan pemindahan adalah 'happy ending' untuk sebuah kisah tragis ini. 

sumber


NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar