-->

Sharifah Sakinah masih Sebagai Selebriti



Sharifah Sakinah Tidak Jadi Bersara Sebagai Selebriti

DI sebalik perhatian pada kontroversi yang dihadapi Afiq Muiz, nama Sharifah Sakinah juga turut menjadi perhatian ramai kerana keberaniannya memuat naik video 'nakal' yang menyebabkan dia dicemuh hebat.

Biarpun telah memohon maaf, namun 'keberanian' Sakinah untuk terus memuat naik video lain, termasuk video penjelasannya yang dianggap kurang sopan oleh beberapa pihak, dilihat mula 'memakan' dirinya sendiri. 

Menjelaskan segala salah faham yang timbul, Sakinah berkata, dia hanya mahu menjalani kehidupan seperti biasa.

"Selama saya jadi pelakon, saya tak perasan saya ada pengikut sendiri, malah saya tak pernah rasa saya ini adalah artis. Jadi saya hanya buat seperti biasa dan jadi diri sendiri.

"Bila saya muat naik video tersebut, barulah saya tahu ada orang yang suka saya, ada orang yang tak suka saya.

"Tapi bagi yang tak boleh menerima video tersebut, ingin saya jelaskan, itu adalah Sakinah, itu adalah diri saya. Saya tak mahu bersikap hipokrit hanya kerana mahu orang menyukai saya," ujarnya kepada Zass.

Sakinah berkata, dia bersyukur kerana masih ada yang memahami dirinya dan dia juga tidaklah menerima kesan yang panjang daripada apa yang dilakukan.

"Bagi orang yang tidak mengetahui saya, saya sememangnya jenis yang gila-gila dan tak boleh duduk diam. Adakala, hanya dengan sebiji pengecas telefon juga boleh menjadi punca untuk saya membahan sesiapa.

"Lagipun segala video yang saya buat sebelum ini hanya suka-suka tanpa membabitkan orang lain.

"Apa pun saya bersyukur kerana apabila berada di luar, tidak ada pula yang mencemuh saya," katanya.

Sakinah berkata, selepas kontroversi ini timbul, dia rasa lucu apabila lebih ramai pula yang mengikutinya.

"Bila saya muat naik sesuatu, saya selalu lihat, penyokong saya dan orang yang membenci saya akan bergaduh sesama sendiri.

"Biasanya saya baca saja komen mereka untuk mengetahui apa pendapat mereka tentang diri saya," katanya.

Ditegur Sharifah Shahira

Sakinah berkata, di sebalik kontroversi yang berlaku, dia bersyukur kerana dikurniakan keluarga yang memahami.

Katanya, seperti adik-beradik lain, dia tetap ditegur oleh kakaknya, Sharifah Shahira, namun tidaklah sampai bertegang urat.

"Walaupun keluarga turut menerima tempias atas perbuatan saya, tapi mereka tidaklah sampai membuang saya. Mereka masih tegur, tetapi dalam masa yang sama mereka faham macam mana, 'Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar'.

"Saya memang sejak kecil nakal dan ini adalah saya. Kakak juga memahami saya, walaupun dia marah dan menegur, tapi masih boleh bergelak-tawa," jelasnya.

Tawaran terjejas?

Menyentuh mengenai tawaran lakonan pula, Sakinah berkata, buat masa ini tiada tawaran terjejas dan dia sendiri tidak pernah menimbulkan sebarang masalah dengan pihak produksi.

"Walaupun saya ini gila-gila, tetapi bila bab kerja saya profesional. Tidak datang lambat dan saya akan siapkan kerja saya sehingga selesai.

"Malah pihak produksi juga memahami dan tidak pernah mempertikaikan apa yang saya lakukan," katanya yang sedang menjalani penggambaran drama bersiri 13 episod, Gerhana.

Sakinah juga mengakui teringin untuk bekerjasama dengan kakaknya sebagai pengacara, namun meletakkan tempoh setahun lagi untuk berbuat demikian.

"Saya masih baru, banyak lagi yang saya perlu belajar. Tapi saya memang teringin untuk mengacara bersama Kak Shahira. Mungkin setahun lagi kot," katanya.

Ditebak mengenai hasratnya untuk bersara sebelum ini, Sakinah berkata, rasa itu timbul apabila dia merasa tidak layak untuk bergelar artis.

Bagaimanapun, dia membuang rasa itu jauh-jauh kerana kecintaannya terhadap bidang seni.
 
 
 
 
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar