-->

Jimmy Shanley Dituduh Tidak mengambil berat terhadap Anak

Nursuhaila memberitahu tidak pernah berniat untuk memutuskan hubungan Zahrah dengan Jimmy.
 
SHAH ALAM: Bekas isteri kepada Jimmy Shanley iaitu Nursuhaila Eliani Suhaimy mendakwa pengacara itu tidak ikhlas dalam menjaga anak tunggal mereka, Zahrah Rania kerana tidak pernah mengambil berat terhadap anak itu.
Nursuhaila, 27, berkata, Jimmy juga tidak pernah bertanya khabar sama ada menerusi panggilan telefon atau pun khidmat pesanan ringkas (SMS) mengenai perkembangan anak mereka itu.
"Saya mahu proses menjaga Zahrah secara bersama dilakukan dengan ikhlas demi kebajikannya kerana tetapi saya merasakan Jimmy tidak ikhlas menjaga anak kami dan tidak pernah bertanya khabar tentangnya.
"Malah apabila saya maklumkan anak dimasukkan ke hospital pada 16 April lalu dia langsung tidak datang atau bertanya tentang kesihatan Zahrah.
"Tetapi sebaliknya dia boleh menghantar SMS marah-marah dan tidak menghiraukan mesej yang saya sampaikan mengenai tarikh hari lahir anak kami," jelasnya ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini pada Khamis.
Nursuhaila mengulas mengenai tindakan Jimmy yang memfailkan permohonan untuk mendapatkan perintah komital bagi memenjarakannya atas dakwaan ingkar terhadap perintah mahkamah berhubung hak penjagaan anak mereka, Zahrah Rania yang berusia hampir dua tahun.

Jimmy memperoleh hak lawatan dan bermalam selama tiga hari dalam seminggu bersama anaknya.
 
Pada 8 April lalu, Mahkamah Tinggi Syariah di sini memutuskan hak penjagaan anak perempuan pasangan itu diberikan kepada Nursuhaila manakala Jimmy memperoleh hak lawatan dan bermalam selama tiga hari dalam seminggu selain dibenarkan menyambut perayaan Aidilfitri dan Aidiladha secara bergilir-gilir.
Bagaimanapun, Nursuhaila pada 19 April lalu telah memfailkan permohonan ubah perintah serta penggantungan perintah mahkamah dan Hakim Syarie, Mawardi Che Man yang mendengar kes itu pada Khamis (semalam) mengarahkan permohonan dipinda semula kerana ia tidak jelas dan mengelirukan.
Dalam pada itu, Nursuhaila berkata, dia tidak pernah berniat untuk mengingkari perintah mahkamah dengan sengaja mahupun memisahkan seorang anak dengan bapa kandungnya.
Nursuhaila sebaliknya berkata, dia berharap anaknya itu dapat mengenali dan mendapat kasih sayang daripada Jimmy sebagai bapa.
"Saya membuat permohonan agar hak bermalam dengan Jimmy ditangguhkan hanya semata-mata kerana kesihatan dan kebajikan Zahrah.
"Malah perintah itu bukan dibuat secara kekal sebaliknya hanya sementara dia menguruskan dirinya memandangkan umurnya baru setahun 11 bulan.
"Tambahan pula Jimmy tinggal seorang diri dan dia selalu tiada di rumah. Malah keadaan rumahnya yang tidak terurus menyebabkan saya bimbang keselamatan anak," jelasnya.

Pasangan ini mula tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010, iaitu 20 hari selepas bernikah sebelum bercerai pada 10 Oktober 2012. 
 
Tambah Nursuhaila, Zahrah tidak pernah tinggal bersendirian dengan Jimmy lebih daripada setengah jam dan dia bimbang emosi Zahrah terganggu.
Sementara itu, Nursuhaila berkata, dia berharap selepas ini Jimmy tidak lagi menghebohkan tentang pergolakan hubungan mereka di akhbar demi menjaga hubungan kekeluargaan iaitu mereka sebagai ibu dan bapa Zahrah.
"Saya harap dia tidak menghebohkan mengenai perkara yang dia sendiri tidak boleh buktikan di mahkamah kepada masyarakat termasuk hak lawatan kerana ia sedang diadili di mahkamah," katanya.
Jimmy dan Nursuhaila telah mendirikan rumah tangga pada 1 Oktober 2010 di kediaman keluarga perempuan di Sunway Rahman Putera, Sungai Buloh, dekat sini.
Kedua-dua mereka mula tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010, iaitu 20 hari selepas bernikah sebelum bercerai secara tebus talak dengan bayaran RM1 pada 10 Oktober 2012.
sumber 




NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar