-->

Tutorial cara nak hapuskan virus spam phising pada facebook

 Salam ceria,
Hari ini saya nak kongsi pada anda tentang seperti dinyatakan.
Semoga ia bermanfaat pada anda yang sudi melawat winsite.Dibawah ini caranya,

Facebook adalah sebuah laman web rangkaian sosial di gunakanan untuk berkongsi perkara yang menyeronokkan dengan rakan-rakan, kawan-kawan, atau keluarga. FB benar-benar malang jika ia ternyata bahawa kita gunakan untuk menghantar sesuatu pada dinding orang lain, atau menghantar mesej kepada orang lain inboks pihak anda. Walaupun anda sendiri tidak berasa ia. Sudah tentu anda merasa buruk jika ia dihantar melalui FB anda sesuatu yang tidak sesuai, misalnya merujuk kepada pautan, menghantar gambar atau perkara lain. Ini adalah perkara biasa di facebook sejak kebelakangan ini.
              
Untuk mengatasi masalah ini, tidak ada salahnya mencuba tips ini.Cara ini saya dapatkan di blog luar negara untuk dikongsi kepada anda.
             
Sebelum ini, membincangkan sedikit tentang virus spam phishing pertama. Phishing perkataan itu sendiri adalah mainan kata bermakna memancing Perikanan. Phishing adalah cara seseorang (hacker) untuk menarik mangsa untuk membuka pautan atau dengan klik pada kursus yang kita ada akaun yang dijangkiti secara automatik. Atau dengan merujuk kepada pautan, kemudian meminta kami termasuk e-mel dan kata laluan anda. Biasanya ini dilakukan untuk mencuri data dari orang-orang yang telah terperangkap. Pautan ini akan dibuat sebagai pautan yang asal supaya ia adalah mudah untuk percaya. Berhati-hati, tidak mendapat begitu mudah tertipu. Berhati-hati terlebih dahulu sebelum mencuba, terutama URL itu. Sebagai contoh, seperti gambardibawah:



Tidak perlu diisi dalam e-mel dan kata laluan anda kerana ia bukan pautan facebook asal. sentiasa memberi perhatian kepada pautan. atau seperti spam "Autolike" atau spam "autocoment" ini, atau komen automatik (orang mengatakan robot comments).



            
Langkah pertama untuk memastikan anda telah memasuki akaun facebook anda. Langkah seterusnya adalah untuk klik pada tetapan Privasi. Tidak tahu di mana? di sudut kanan atas, berhampiran butang home, yang kelihatan seperti gear. Ia kelihatan seperti gambar dibawah:




Seterusnya memilih sebahagian daripada permohonan itu, dan mencari aplikasi untuk dihapuskan supaya tidak hantar ke facebook orang lain lagi. Jika anda telah sasaran menemukan, kemudian pilih edit seperti yang berikut.


Selepas ini, ia terpulang kepada anda untuk menghapuskan secara keseluruhan atau hanya satu . Jika anda ingin keseluruhannya, pilih bahagian bawah, atau sebahagian daripadanya, klik di kotak biru di atas. Gambar di atas hanyalah sebagai contoh.
                    
Jadi bagaimana untuk menghadapi Spam facebook, sila lihat di facebook anda, sama ada atau tidak akan spam, jika ada, cuba tips ini.Semoga ia bermanfaat untuk anda.




 









NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 
Ads (3) Agama (33) Aplikasi (6) Artikel Hangat (9) Artis (2) Berita (325) Berita Hiburan (33) Bicara Agama (34) Bicara pelbagai (4) Blogger Pilihan (1) Dari Facebook (2) DRIVER WIRELESS (1) Duit Online (11) Dunia Blogger (6) Free Download (13) Gambar Pilihan (35) Games Online (1) Hiburan (244) Himpunan Cerita (20) Himpunan Gambar (22) Himpunan Lagu (1) Himpunan Petua (7) Himpunan Resepi Kueh Dan Kek (17) Himpunan Resepi Masakan (25) Himpunan Tips handfon (1) Himpunan Tips Kenderaan (4) Info (2) Info Agama (6) Info Kesihatan (65) Info Kewangan (1) Info Masakan (2) Info Pancing (3) Info Pelbagai (213) Info Perniagaan (2) Info Pertanian (6) Info Rumahtangga (13) Isu (4) Isu Semasa (8) KOLEKSI PERISTIWA TAHUN 2015 (1) Kongsi Gambar (3) Kongsi Maklumat (113) Kongsi Tips (4) Kongsi Video Ceramah Agama (2) Kongsi Video Lagu (1) Kreatif (1) Lawak (4) Maklumat tanaman getah (3) Maklumat Terkini (1) Nuffnang (3) Panduan Agama (3) Panduan bisnes (1) Panduan Blogger (2) Panduan memasak (1) panduan Pertanian (2) Panduan Ternakan (3) Pelbagai (2) Pelik (143) Peluang niaga online (2) Pengetahuan (17) PERISTIWA TAHUN 2016 (1) Permohonan Online (7) Permotoran (9) Pertanian (1) Popular (9) Produk Jiksoo (1) Rahsia (2) Rehat Minda (3) Ruang Bicara (3) Santai (283) Serius (53) Sinopsis filem (11) Sponser (9) Sukan (11) Teknologi (9) Tips Berguna (11) Tips Berniaga (1) Tips dan Petua (2) Tips Keluarga Dan Rumahtangga (16) Tips Masakan (1) Tonton Drama Melayu (1) Topik (2) Trafik Blog (5) Trending (5) Tutorial Blog (10) Tutorial Komputer (2) Tutorial Pelbagai (27) Video kreatif (2) Video teladan (1) Wajib Tahu Hal Agama (12)

Sila masukan email anda dibawah kemudian tekan hantar